Met geld omgaan kun je niet vroeg genoeg leren

Met de Meivakantie in zicht sluiten de kleuters van OBS ’t Vogelnest hun thema Geld bijna af. Maar dan wel op een geheel toepasselijke wijze. De dingen die ze gemaakt hebben gaan ze namelijk aanstaande woensdag zelf verkopen op een markt binnen de school. Alle ouders en verzorgers zijn uitgenodigd om te komen kijken en de kinderen verkopen zelf de door hen gemaakte portemonnees, spaarpotten maar ook koekjes. De school ruikt al dagen naar vers gebakken koekjes dus er staat de kopers ongetwijfeld veel lekkers te wachten.




’t Vogelnest maakt voor het thematische werken gebruik van de methode ‘Sil op school’. Deze methode voorziet een compleet en actueel thema voor de kleuters van de groepen 1 en 2, waar taalstimulering en woordenschatontwikkeling vanzelfsprekend voorop staan. Maar er is ook volop aandacht voor rekenen, wat in het thema Geld vanzelfsprekend extra aan bod kwam, en voor de motoriek en de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kleuters. Omdat ’t Vogelnest 2 kleutergroepen heeft, heeft ook het vriendinnetje van Sil, Lis, een plekje op school. De poppen van Sil en Lis zitten fysiek in de kring van beide klassen en beleven en leren samen met de kinderen. De lesmethode is op de poppen na volledig digitaal waardoor de kinderen ook direct kennis maken met moderne technieken zoals het digibord maar ook korte werkjes achter de computer. Na de meivakantie begint het nieuwe thema, Ridders, prinsessen en Kastelen.

De opbrengst van de op de markt verkochte spullen is voor de makers. Zij mogen zelf bepalen wat ze met deze centjes willen doen. Ze hebben inmiddels geleerd dat ze kunnen sparen voor wat groters en dit in de spaarpot kunnen doen of op de spaarrekening kunnen zetten, maar het kan ook zomaar ingezet worden voor een ijsje in de meivakantie. Wilt u ook komen kijken hoe de kleuters hun spullen verkopen, dan zien we u graag op woensdag 21 april om 12.00u op Leeuwerik 3.

2016-04-18 16.02.29

2016-04-18 16.03.47

Ingezonden bericht

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

Geef een reactie