Administratief medewerker van het Sociaal Team – Wmo (32-36 uur)

Bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk kennen we geen afdelingen, geen leidinggevenden en geen functies. We werken vanuit wisselende rollen zelfsturend samen aan de opgaven zoals die vanuit de samenleving naar ons toe komen. Hierdoor zijn we beter in staat om onze organisatie en werkwijze af te stemmen op wat de samenleving van ons vraagt en op hoe deze vragen veranderen. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich meer in werken mét de inwoners in plaats van vóór de inwoners. Wij ervaren dat we door deze manier van werken en organiseren meer gebruik kunnen maken van alle kwaliteiten van onze medewerkers. Om aan deze ontwikkeling verdere invulling te geven zijn we op zoek naar een:

     Administratief medewerker van het Sociaal Team – Wmo (32-36 uur)

Wat doet het sociaal team

Het Sociaal Team kijkt samen met de inwoners naar een oplossing en bekijkt wat iemand zelf nog kan. Een inwoner met een hulpvraag heeft een vast aanspreekpunt in het Sociaal Team. Als er sprake is van ingewikkelde problemen of problemen op meerdere gebieden, wordt samen met de inwoner en/of het gezin een plan gemaakt. Door de bundeling van deskundige beroepskrachten in één team kunnen inwoners beter worden ondersteund. Het Sociaal Team richt zich op het versterken van de eigen kracht en het sociale netwerk van inwoners. Door snelle inzet van de juiste hulp en ondersteuning kan vaak worden voorkomen dat problemen verergeren, of zwaardere vormen van zorg nodig zijn.

Wat houdt de functie in

  • Alle telefonisch of digitaal binnenkomende vragen/meldingen registreren in het systeem;
  • Telefonisch contact opnemen n.a.v. de vraag/melding om de vraagstelling te verduidelijken en indien dit niet bij de Wmo hoort, door te verwijzen naar andere instanties. Je fungeert als poortwachter voor binnenkomende vragen. Het gaat hierbij om het screenen, filteren en verwerken;
  • Administratieve ondersteuning bieden aan de Wmo-consulenten zoals het verwerken van aanvraagformulieren, opdrachten uitzetten naar leveranciers, verwerken van afleverbonnen, bruikleenovereenkomsten en beschikkingen en het afsluiten van casussen;
  • Leveringsprocessen van de hulpmiddelenleveranciers monitoren en zo nodig actie ondernemen;
  • Algemene vragen over de Wmo of over de stand van zaken van een aanvraag zoveel mogelijk zelfstandig afhandelen.

Functieprofiel

  • Je hebt affiniteit met administratieve werkzaamheden;
  • Je hebt kennis van de Wmo;
  • Je herkent jezelf in onderstaande competenties:
  • Je kunt prioriteiten stellen;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Je bent collegiaal, klantgericht, oplossingsgericht, gestructureerd en accuraat;
  • Je bent flexibel inzetbaar en creatief als het gaat om het vinden van oplossingen bij onverwachte problemen;
  • Je durft zaken aan te pakken en neemt initiatief;
  • Voorkeur voor 5 dagen per week.

Wat bieden wij jou?

Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 1.818,- en maximaal € 2.729,- (functieschaal 6) bruto per maand bij een werkweek van 36 uur. In eerste instantie werk je op basis van detachering, met secundaire arbeidsvoorwaarden vergelijkbaar met de gemeentelijke arbeidsvoorwaarden. Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een dienstverband bij gemeente Bodegraven-Reeuwijk.

Belangstelling?

Voor meer informatie over deze rol kun je contact opnemen met Esther van Tol via (0172) 522 522. Stuur als je geïnteresseerd bent een gemotiveerde sollicitatiebrief met uitgebreid CV vóór 15 juli 2019 aan burgemeester en wethouders van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk, Postbus 401, 2410 AK Bodegraven, of mail je brief naar info@bodegraven-reeuwijk.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank