Code Oranje vanaf woensdagmiddag: hitte loopt op tot 37 graden

REGIO – Het KNMI heeft vanaf woensdagmiddag code oranje afgegeven vanwege de aanhoudende hitte. De waarschuwing geldt voor meerdere dagen. De temperaturen lopen de komende dagen snel op en kunnen vrijdag zelfs uitkomen op 37 graden.




Woensdag wordt het ongeveer 30 graden. Op donderdag stijgt het kwik verder naar zo’n 34 graden. Vrijdag lijkt de warmste dag te worden met temperaturen rond de 37 graden. Door de extreme warmte kunnen gezondheidsklachten ontstaan, vooral bij ouderen, jonge kinderen en mensen met een kwetsbare gezondheid.

Het advies is om voldoende water te drinken, inspanning tijdens de warmste uren van de dag te beperken en zoveel mogelijk de schaduw of verkoeling op te zoeken.

Let op elkaar

Tijdens deze warme dagen wordt iedereen opgeroepen extra aandacht te hebben voor ouderen in de buurt of familiekring. Een telefoontje, een bezoekje of even vragen of iemand voldoende drinkt, kan veel betekenen.

Stuur jouw zomerse foto’s in

De komende dagen beloven volop zomerse taferelen. Maak jij een mooie foto van een zonsondergang, een dagje aan het water, een gezellig terras of een ander zomers moment in de regio? Stuur jouw leukste en mooiste foto’s in naar de redactie van Rebonieuws. Een selectie wordt gedeeld op onze website en sociale media.

Advertentie

blank

blank

blank

blank