Zo’n 25 deelnemers hebben vrijdagavond 19 juni deelgenomen aan de Nacht van de Vluchteling, georganiseerd door de Sint Jan de Doperparochie. Het werd een bijzondere wandeling van 15 kilometer, waarbij deelnemers stil stonden bij het leven van mensen die vanwege armoede, honger en geweld hun land moesten ontvluchten.
Tijdens de tocht luisterden de wandelaars naar persoonlijke verhalen van vluchtelingen die in Nederland een nieuw begin hebben opgebouwd. Ook bisschop Van den Hende liep mee. Onderweg heerste een warme, betrokken en inspirerende sfeer.
Met de wandeling sloot de parochie aan bij de Internationale Dag van de Vluchteling van de Verenigde Naties en vroeg zij aandacht voor de miljoenen mensen die wereldwijd op de vlucht zijn.
De avond kreeg een passend slot met een flinke stortbui, maar dat kon de deelnemers niet deren. Samen wandelden zij voor meer medemenselijkheid, hoop en solidariteit met mensen die noodgedwongen huis en haard hebben moeten verlaten.



