Gemeente Bodegraven-Reeuwijk start met lokale corona campagne

blank

Vanuit de Veiligheidsregio Hollands Midden is afgelopen vrijdag aangegeven dat communicatie de komende tijd het belangrijkste middel is om te sturen op het gedrag van mensen rond de basisregels rond corona. Ook is door de Veiligheidsregio aangegeven om hier zo nodig per gemeente een lokale kleur aan gegeven.

blank


Het team Communicatie van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk heeft hier over nagedacht en heeft het afgelopen weekeinde een concept bedacht om de verschillende basisregels voor corona op een andere manier onder de aandacht te brengen.

blank

Te beginnen met het plaatje hierboven. Hier wordt de 1,5 meter regel nog eens, op een bij onze gemeente passende manier, geïllustreerd. Met deze twee figuurtjes zal steeds een ander stukje van de coronaregels worden toegelicht. Of er wordt een aparte activiteit aan gekoppeld voor verschillende aandachtsgroepen.

Om e.e.a. nog verder te illustreren is een nog ander bijpassend plaatje bedacht om het verder aan te kleden. Andere illustraties zijn in de maak.

blank

In de lokale campagne van onze gemeente wordt voor kaas gekozen omdat Bodegraven het grootste kaaspakhuis van Nederland is. Zo ligt de grootste hoeveel Gouda kaas opgeslagen in Bodegraven. Engelstalige noemen dit Gooo-dah cheese. Maar omdat de meeste kaas in Bodegraven ligt noemen we het in onze gemeente Booo-dah cheese. Net even anders?. Kaas ligt dan ook voor de hand om te gebruiken voor de campagne. Maar dan op een speelse manier.

Voor de campagne wordt de hashtag #booodahcheese gebruikt.

Vanaf volgende week hangen er posters aan de lantaarnpalen in onze gemeente met onderstaande poster. (Zie hoofdfoto)

De hoofdlijnen van de campagne is door het college van B&W (zijnde de ‘stamhoofden’ van de dorpen in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk?) akkoord bevonden. Het college wilde graag voortvarend een campagne opstarten om bij te dragen aan het verminderen van het aantal besmettingen door mensen weer intensiever op de basisregels te wijzen. De campagne zal zeker een maand duren en er zullen verschillende verdere acties worden ontwikkeld.

Als inwoners van onze gemeente ideeën hebben of suggesties kunnen ze die kenbaar maken via communicatie@bodegraven-reeuwijk.nl.

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank