IMG_3407

REBO vraagt raak aan: Judith, één van de organisatoren van de 10 VAN BOREFT

Als je dit voorjaar hardlopers tegenkomt weet je eigenlijk wel zeker dat ze aan het trainen zijn voor de 10 van Boreft. Want daar loopt Bodegraven wel warm voor. Samen met Marco, Walter en Richard vormt Judith de organisatie van dit succesvolle Bodegraafse hardloopevenement.




 

Hoe gaat het met de voorbereidingen?

 

Hartstikke goed! De meeste mensen kennen de 10 van Boreft inmiddels wel. Het evenement leeft enorm in ons dorp. Dat maakt het organiseren van dit hardloopevenement superleuk. Vorige week zijn we live gegaan en startte de online inschrijving. Op onze site 10vanboreft.nl zetten we alle basisinfo zoals de route en het programma. We doen zelf qua promotie het meeste via Facebook en sturen een aantal mailings uit. We gaan ervoor dat heel Bodegraven-Reeuwijk binnen korte tijd weet dat we op zaterdag 10 juni weer een nieuwe editie van de 10 van Boreft organiseren.

 

Wat komt er allemaal bij kijken?

 

Dit wordt de 6e editie van de 10 van Boreft. Echt groeien willen we niet, want we zijn heel blij met de huidige setting op de locatie van tennisvereniging Botesa en die samenwerking is gewoon top. Daarnaast hebben we te maken met voorschriften vanuit de gemeente, omgevingsdienst en politie, want de route loopt via de openbare weg. Ook met deze partijen maken we vooraf goede afspraken. Veiligheid is en blijft een belangrijk punt. Voor de lopers, maar ook voor onze vrijwilligers die als gecertificeerd verkeersregelaar op de route staan.

 

Waarom is de 10 VAN BOREFT zo populair?

 

We zijn in 2012 begonnen als vriendenloop en dachten destijds wel zo’n 50 man bij elkaar te kunnen krijgen: 10 kilometer hardlopen en na afloop met z’n allen BBQ-en en bier drinken (ook heel belangrijk). Dat werden er 150; vrienden en vrienden van vrienden. Sindsdien groeien we elk jaar een beetje, ook buiten Bodegraven, maar we maken er geen mega-evenement van. Dit jaar verwachten we zo’n 350 lopers en dat is mooi. De sfeer is echt fantastisch. Wie het feest na afloop eerder heeft meegemaakt kan daar zeker over meepraten.

 

Wat is er nieuw dit jaar?

 

Omdat we vorig jaar 5 jaar bestonden en organiseerden we eenmalig een 5 km-loop. Dit jaar houden we het bij de standaard 10. Voor elke editie kiezen we een nieuw goed doel. Het liefst lokaal. Zo steunen we nu in 2017 De Zonnebloem Bodegraven. Deze stichting organiseert activiteiten voor mensen met een beperking. Vinden wij een geweldig doel en we hopen aan het eind van de rit dan ook een mooi bedrag te kunnen doneren vanuit de 10 van Boreft. Dit bedrag komt tot stand door bijdragen van bedrijven uit Bodegraven en omgeving. De betrokkenheid van onze sponsors is enorm. Zijn we echt heel blij mee.

 

Tot slot:

 

Ik moet even onze belangrijkste groep noemen: onze vrijwilligers! Want elk jaar kunnen we weer rekenen op hun enthousiaste inzet om de 10 van Boreft te laten slagen. We zijn altijd op zoek naar aanpakkers die ons willen helpen op de dag zelf en die kunnen zich bij ons melden via de site. Verder willen we natuurlijk gewoon heel Bodegraven langs de route zien op zaterdag 10 juni tussen 14:00 en 15:00 uur om alle lopers aan te moedigen. En er is die dag ook nog eens van alles te doen in het dorp, dus thuisblijven is dan zeker geen optie mensen. Tot ziens allemaal!

Info & inschrijven: www.10vanboreft.nl

 



















There are no comments

Add yours

X