De sloop van de oude hockeykantine op sportpark De Grutto is deze week begonnen. Vlasman is inmiddels druk bezig met het verwijderen van het gebouw.
Op de plek van de oude kantine komen binnenkort vier nieuwe kleedkamers en een scheidsrechtersruimte. De uitbreiding is hard nodig om de groei van voetbalvereniging ESTO op te vangen en de verhuizing van VV Bodegraven mogelijk te maken.
ESTO kampt al langere tijd met een structureel tekort aan kleedruimtes voor de eigen elftallen en bezoekende teams. Met de komst van de nieuwe units moet dat probleem worden opgelost.
Ook VV Bodegraven gaat gebruikmaken van de nieuwe faciliteiten. De oudste voetbalclub van het dorp verhuist in de zomer van 2026 van de Groene Zoom naar De Grutto. Daar gaat de club spelen op het kunstgrasveld van ESTO en wordt een eigen clubhuis gerealiseerd.
De verhuizing heeft ook gevolgen voor de huidige locatie van VV Bodegraven aan de Groene Zoom. Zodra de club de velden daar achterlaat, komt de grond beschikbaar voor de bouw van nieuwe woningen.




