De Avond4Daagse in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is vrijdagavond 19 juni feestelijk afgesloten in Bodegraven. Met zomerse temperaturen en nog altijd 33 graden op de thermometer was het flink afzien voor de deelnemers, maar dat weerhield de ongeveer 750 wandelaars er niet van om de laatste kilometers te volbrengen.
Tijdens de slotavond konden deelnemers kiezen uit een route van 2,5 of 5 kilometer. Langs de route stonden veel inwoners klaar om de wandelaars een hart onder de riem te steken. Op verschillende plekken werden sproeiers aangezet en deelden buurtbewoners bekertjes water uit om de lopers verkoeling te bieden onder de warme omstandigheden.
Na de eerdere wandelavonden in Reeuwijk-Brug, Reeuwijk-Dorp en Driebruggen-Waarder kwam vrijdagavond een einde aan vier gezellige en sportieve avonden vol wandelplezier. Bij de finish werden de deelnemers feestelijk onthaald. Burgemeester Michiel Grauss stond klaar om de wandelaars te verwelkomen met een bloemetje, waarna de welverdiende medaille kon worden opgehaald.
Met zo’n 700 inschrijvingen kan de Avond4Daagse opnieuw terugkijken op een geslaagde editie. Sport en Welzijn Bodegraven-Reeuwijk tekent al jarenlang voor de organisatie van het populaire wandelevenement, dat ook dit jaar weer veel jong en oud in beweging bracht.
