Raymon van Dijk over de Masked Singer in Reedeurp: ‘’Zo’n situatie doet beroep op je creativiteit.’’

Aanstaande zaterdag is het zover: de Reedeurpenarren presenteren de Masked Singer! Zes gemaskerde zangtalenten laten tijdens deze online show zien wat ze in huis hebben. Maar hoe is het eigenlijk om zo’n coronaproof-liveshow op te zetten? Bestuurslid Raymon van Dijk geeft ons een kijkje in het organisatieproces van dit evenement.




 ‘’Het idee voor de Masked Singer hebben we gehaald uit RTL’s kijkcijferkanon dat eerder op televisie was. De traditionele carnavalsfeestjes konden dit jaar uiteraard niet doorgaan, maar dat is voor ons geen reden om stil te zitten. Elke dag waarop er normaal gesproken een feest gepland stond, hebben we nu een andere activiteit georganiseerd. De Masked Singer is één van deze evenementen.’’, vertelt Van Dijk. ‘’We zijn zo’n twee maanden geleden begonnen met brainstormen via Teams. Al gauw kwamen we uit op het programma zoals het er momenteel uitziet. We zijn daarna gelijk begonnen met het uitwerken.’’

Het selecteren van de deelnemers was gelukkig geen moeilijke opgave: ‘’We hebben een aardig ledenbestand en hebben goed nagedacht over potentiële enthousiastelingen. De eerste zes zangers die we benaderden antwoordden dan ook meteen volmondig ‘ja’.’’, aldus Van Dijk. Het resultaat: zes deelnemers binnen een brede leeftijdsklasse. ‘’De show is dan ook leuk voor zowel jong als oud.’’ Wie deze talenten precies zijn, houden we uiteraard nog heel even geheim.

‘’Het organiseren van zo’n coronaproof evenement is wel een uitdaging. Je bent relatief beperkt in je mogelijkheden. Enerzijds wil je je uitleven op het idee, anderzijds wil je je goed aan de richtlijnen houden. Tóch vinden we voor elk probleem een passende oplossing. Zo’n situatie doet beroep op je creativiteit. Zo wilden wij onze deelnemers niet allemaal tegelijk op één locatie hebben. Daarom hebben we een schema opgesteld waarbij iedere zanger op een ander moment kon langskomen. We hebben toen per persoon alvast alle benodigde beelden geschoten, zo bijvoorbeeld ook de ‘hintfilmpjes’.

‘’Nog steeds zijn wij druk in de weer met het zoeken van eventuele oplossingen. De avondklok begint natuurlijk ook te tikken. Vooral voor de liveshow is dit lastig. Gelukkig waren de voorbereidingen goed en beschikken we dus al over het beeldmateriaal. Misschien zenden we de liveshow ook wel uit vanuit de woonkamer, wie weet. Hier kunnen we nog geen concrete uitspraken over doen. Hoe dan ook zijn de mensen gelukkig enthousiast. Via Facebook melden zich nu al ruim boven de 300 geïnteresseerden. Hoe groot de opkomst uiteindelijk is blijft natuurlijk gissen.’’ Het organiseren van zo’n evenement is een bijzondere ervaring, maar wat Van Dijk betreft is één jaar ook wel genoeg. ‘’Wij hopen natuurlijk dat we volgend jaar weer gezellig met zijn allen een biertje kunnen drinken!’’

Door: Isa Smeele

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank