Actie-estafette ‘de bal moet rollen’ kent voortvarende start

Dit jaar organiseert Rohda’76 enkele acties die geld op moeten leveren voor de clubkas. Die initiatieven zijn niet uit luxe geboren, maar broodnodig. Door alle coronamaatregelen derft de vereniging namelijk flink wat kantine-inkomsten. Met een netto-opbrengst van € 1.050 door de verkoop van IZY-bottles, verdient de start van de actie-estafette ‘de bal moet rollen’ het predicaat bemoedigend.




Mitchell van Waveren – aanvoerder van het eerste elftal – en oud Rohda-lid Jim Woerdman namen enkele weken geleden het initiatief om zogenaamde IZY-bottles te gaan verkopen. Een win-winsituatie, want voor iedere verkochte thermosfles vloeide er € 8 in de verenigingskas, terwijl de verkoop ook schoon water opleverde voor waterprojecten in ontwikkelingslanden.

Succes

Uiteindelijk bracht de verkoop voor Rohda’76 € 1.050 in het laadje. Een prachtig resultaat. Mitchell van Waveren overhandigde zaterdag 13 maart de cheque aan voorzitter Arjan Griffioen. ,,Hier zijn we natuurlijk heel blij mee. En het is mooi dat leden zich betrokken tonen en meehelpen om de vereniging door deze lastige periode heen te helpen. Er volgen nog meer acties en we hopen dat die net zo succesvol zijn,’’ prijst Griffioen de initiatiefnemers.

Bolusactie

De volgende actie in het teken van ‘de bal moet rollen’, is de verkoop van bolussen. De leden ontvangen hierover binnenkort informatie. Dat gebeurt trouwens in nauwe samenwerking met de gewaarde Rohda-sponsor Ko van Daalen (BROOD&KO). Deze Echte Bakker levert vanzelfsprekend uitsluitend kwaliteitsproducten.

Verdubbeling van de opbrengst

Trouwens, ook de Rohda Business Club (RBC) laat zich niet onbetuigd. Die verdubbelt de totale opbrengst van alle acties met een maximum van € 5.000. Griffioen: ,,We hopen dat alle initiatieven bij elkaar een nettoresultaat van € 10.000 euro opleveren. Met die € 5.000 van de RBC erbij komen we dan uit op € 15.000. Voor de vereniging zou dat prachtig zijn.’’ Na de verkoop van bolussen volgen er in de loop van het jaar nog enkele acties.

‘Opbrengstthermometer’

Iedereen kan op www.rohda76.nl en www.facebook.com/Rohda76 bijhouden hoeveel de acties opleveren. Een heuse opbrengstthermometer geeft namelijk de tussenstand van de opbrengst weer.

Foto-onderschrift: Mitchell van Waveren (midden) met de cheque voor voorzitter Arjan Griffioen (l). Rechts Jim Woerdman.

Door: Ad van den Herik

Advertentie

blank

blank

blank

blank

blank

blank