Op weg naar een betere dienstverlening

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk zet zich in om de dienstverlening naar inwoners verder te optimaliseren. Vandaag communiceerde de gemeente de eerste resultaten van een monitor op het gebied van dienstverlening naar de gemeenteraad. Deze monitor maakt inzichtelijk waar verbetering mogelijk is. De extra openstelling van het Klantcontactcentrum (KCC) per 1 november 2015 en de lancering van een nieuwe website aan het eind van dit jaar dragen bij aan een nog betere dienstverlening. Monitor De monitor bevat onder andere cijfers over de snelheid waarmee een inwoner wordt geholpen bij het Klantcontactcentrum Bij Everts (6 à 7 minuten zonder afspraak, ongeveer 4 minuten met afspraak) en hoe snel er wordt opgenomen als een inwoner naar de gemeente belt (gemiddeld 9 seconden). Wethouders Leijendekkers: “We luisteren goed naar onze inwoners. Door de feedback die we van hen krijgen, weten we dat onze dienstverlening verbetert. Met deze monitor krijgen we nog scherper in beeld waar verbetering mogelijk is. Als wethouder op het gebied van dienstverlening blijf ik me inzetten voor een nog betere service, die aansluit bij de wensen van de inwoners binnen onze gemeente.” Meldpunt Openbare Ruimte Om meldingen op het gebied van Openbare Ruimte goed te stroomlijnen is een meldpunt Openbare Ruimte ingericht. Ook hiervan zijn cijfers opgenomen in de monitor. Vanaf januari 2015 t/m juni 2015 heeft de gemeente Bodegraven-Reeuwijk ongeveer 1.250 meldingen en verzoeken binnen gekregen via dit meldpunt. Uit de monitor blijkt dat de gemiddelde doorlooptijd nu nog negentien dagen is, maar dit wordt mede veroorzaakt doordat de registratie niet optimaal werkt. Een uitsplitsing naar doorlooptijd van de meldingen en van de verzoeken moet hierin verbetering brengen. De ambitie van de gemeente is om zowel het aantal meldingen als de doorlooptijd verder terug te dringen. Verbeteringen Het doel is ervoor te zorgen dat inwoners sneller antwoord krijgen op hun vragen. Hiervoor worden de werkprocessen intern zodanig afgestemd dat de medewerkers beter telefonische bereikbaar zijn. Per 1 november worden de openingstijden van het Klantcontactcentrum Bij Everts aangepast, zodat inwoners voor of na werktijd bij de gemeente terecht kunnen. Zo zal het KCC vanaf 08.00u geopend zijn en gaat de avondopstelling van de woensdag naar de vrijdag in lijn met koopavond. Bovendien wordt er vanaf dat moment op afspraak gewerkt. Ook lanceert de gemeente aan het eind van 2015 een nieuwe website waar inwoners sneller kunnen vinden wat zij zoeken. Met de nieuwe website wordt het mogelijk om meldingen te doen via een plattegrond. Het is dan meteen duidelijk waar de melding zich bevindt en zo kan de gemeente sneller handelen.




Bron: Gemeente











There are no comments

Add yours

X